L'estudi de la Civilització Grega té una gran importància per a entendre la cultura Occidental.Ha influït en totes les ciències i les arts. També té una connexió directa amb diverses matèries del batxillerat, com la filosofia, la literatura, el grec, les matemàtiques i altres. És considera que una concepció introductòria serà de gran ajuda per a aquells que desitgen comprendre amb més claredat i emprendre estudis més especialitzats.
Els historiadors consideren els segles V i IV a.C com el període d'or de l'escultura i l'arquitectura en la Grècia clàssica , fins el regnat d'Alexandre el Gran (336 a. C.-323 a. C., quan comença l'Època Hel·lenística). Es tracta d'una època històrica en què el poder de les polis gregues i les manifestacions culturals que es van desenrotllar en elles van aconseguir el seu apogeu.Se centra en l'estudi dels tres pilars bàsics, l'arquitectura, l'escultura i la pintura, en un context sociocultural concret per a l´anàlisis dels diferents factors i circumstàncies implicats en el procés de creació de les obres artístiques.
L'Institut Montserrat Roig és un centre de titularitat pública, situat en la zona nord d'Elx, annex al polígon de Carrús, on es troben un gran nombre de les empreses relacionades amb el calçat que són part molt important en el desenvolupament econòmic de la ciutat. El Centre es declara laic i aconfessional i, d'acord amb la legislació vigent, es manifesta obert a les diferents maneres de pensar dins del marc de convivència democràtica.
L'alumnat que rebem és castellanoparlant, respon al context sociolingüístic de l'àrea comarcal de l'institut.En el Centre es troben implantades dos línies en valencià del PEV de 1r a 4t d´ESO i en la resta dels grups de secundària el programa d'incorporació progressiva al valencià (PIP). Es vol garantir així la presència d'ambdós llengües d'acord amb el nostre context lingüístic.En batxillerat el centre imparteix estudis de ciències de la salut, ciències socials i humanitats.
La llengua en la qual s´impartirà la unitat es el valencià. La competència lingüística de l´alumnat de batxiller és prou bona, però s´ha de treballar molt el vocabulari especialitzat i també l´expressió oral i escrita.
Està pensada per a l´assignatura Història de l´art, segon de batxillerat.La carrega horària és de quatre hores a la setmana.Partix dels continguts iniciats en etapes educatives anteriors i, d´una manera especial, en les ciències socials de l´educació secundària obligatòria i el grau de descobriment de les sensibilitats personals desenvolupades a través de l´àrea d´educació plàstica i visual.
La unitat està fonamentada en el ´l´estudi d´un esquema analític susceptible de ser aplicat a obres d´art diverses i el visionat estàtic i dinàmic d`obres, basada en les imatges que provenen dels mitjans audiovisuals i les noves tecnologies .La qual cosa li permetrà mobilitzar aprenentatges en un marc de treball autònom.Cal evitar la memorització sense una relació amb un esquema previ.
És una unitat de la primera avaluació,tema 2,just després del tema 1 “Aproximació a la història de l´art i als llenguatges artístics”.Comença a finals de setembre i primers d´octubre,la durada seran tres setmanes i està estructurada en els següents blocs:
Activació
|
Desenvolupament
|
Síntesi i avaluació
|
Lliçó 1: Presa de contacte i posada en comú de coneixements previs.
|
Lliçó 3: Antecedents.La civilització minoica i micènica.
|
Lliçó 10: Exposició dels textos argumentatius.Data de Lliurament de projectes.
|
Lliçó 2: Formació de grups de treball per disciplines artístiques i introducció de l´´esquema analític d´anàlisis.Fonaments d´un text expositiu i argumentatiu.
|
Lliçó 4: Característiques de la Arquitectura Grega. Tipologies.
|
Lliçó 11: Repàs.
|
Lliçó 5: L´Acròpolis d´Atenes.
|
Lliçó 12: Examen d´imatges conceptes socioculturals i artístics.
| |
Lliçó 6: Segon classicisme arquitectònic.
| ||
Lliçó 7: L´escultura dels períodes arcaic,clàssic i hel·lenístic.
| ||
Lliçó 8:Fídies, Praxíteles i Miró.
| ||
Lliçó 9:Ceràmica i mosaic. L´art grec a la Comunitat Valenciana.
|
Els treballs dels grups constituirà el projecte final el qual tindrà dos vessants,en primer lloc auran de fer de Guia turístic de les obres més destacades als eus companys, dins de la disciplina artística que hagen triat , i en segon lloc cada grup, haurà de lliurar un text expositiu i argumentatiu d´una obra d´art per a la revista de l´institut. El millor text argumentatiu triat per el professor, escoltada l´opinió del alumnat, serà publicat.
Els grups de treball estaran formats per agrupacions flexibles,ja que els grups d´arquitectura i escultura han de ser més nombrosos, a causa de la major complexitat i tasca d´estos àmbits.
Pel que respecta a l´atenció de l´alumnat amb necessitats educatives especials, s´aplicaran plans individuals de orientació per a l´alumnat nouvingut, amb dislèxia o què tinga una dedicació especial a l´esport d´elit.En coordinació amb la tutoria, les famílies i el departament d'orientació.
Els grups de treball estaran formats per agrupacions flexibles,ja que els grups d´arquitectura i escultura han de ser més nombrosos, a causa de la major complexitat i tasca d´estos àmbits.
Pel que respecta a l´atenció de l´alumnat amb necessitats educatives especials, s´aplicaran plans individuals de orientació per a l´alumnat nouvingut, amb dislèxia o què tinga una dedicació especial a l´esport d´elit.En coordinació amb la tutoria, les famílies i el departament d'orientació.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada